ساخت ، راه اندازی و فروش خط تولید آب معدنی و آب آشامیدنی


14

ژوئن

 

جهت مشاوره و یا سفارش خط تولید آب معدنی و آب آشامیدنی تماس بگیرید

۰۹۱۱۲۴۴۱۳۷۰

۰۹۰۵۹۱۸۱۴۵۱

 

با توجه به اینکه در شرایط کنونی کشور و منطقه ، تولید آب سالم از اهمیت بالایی برخوردار است و در کشور ما نیز چند سالی است که نیاز به آب آشامیدنی سالم احساس می سود ؛ سعی کردیم که به توضیحاتی پیرامون این امر بپردازیم .

بازارسنجی پیش از تولید آب معدنی

قبل از اینکه به تولید آب معدنی یا آشامیدنی بپردازید ، باید یک بازخوردی از بازار داشته باشید . با توجه به شرایط کمبود آب آشامیدنی سالم که متاسفانه چند سالی است که در کشور فراگیر شده است ، نیاز به تولید آب آشامیدنی سالم پیش از گذشته احساس می شود.

با توجه به وضعیت فعلی بحران آب در کشور و کمبود آب سالم ؛ نیاز به احداث کارخانه آب معدنی بیش از گذشته احساس می شود و از لحاظ بازار فروش مناسب ارزیابی می شود .

تهیه طرح توجیهی خط تولید آب معدنی

برای راه اندازی خط تولید آب معدنی و یا آشامیدنی ابتدا یک طرح توجیهی برای خود ایجاد کنید و بعد طبق طرح ، وارد مرحله تولید شوید .

طرح توجیهی برای راه اندازی خط تولید آب معدنی باید شامل تمامی هزینه ها ، قیمت تمام شده ، تعداد نفرات شاغل ، ماشین آلات مورد نیاز و تمامی جوانب سنجیده شود .

ساخت و تجهیز کارگاه و تاسیسات و انتخاب پیمانکار جهت ساخت سوله

در مرحله بعد ، زمان انتخاب پیمانکار مناسب جهت ساخت سوله می باشد . ساخت سوله باید شرایط بهداشتی و محیطی لازم رعایت شود و اگر طرح تولید آب معدنی باشد بهتر است که در نزدیکترین محل به چشمه ساخته شود .

اگر طرح آب آشامیدنی باشد نیاز به یک حلقه چاه دارید که باید قبل از احداث سوله مجوزات لازم جهت برداشت آب را از سازمان های مربوطه اخذ نمایید  . راههای دیگری نیاز برای تامین آب وجود دارد .

مجوز و سایر اقدامات اداری برای راه اندازی خط تولید آب معدنی

اولین مرحله برای تولید آب معدنی مجوز تاسیس از اداره صنعت و معدن می باشد جهت راه اندازی خط تولید آب معدنی ، مجوز از آب منطقه ای مورد دیگری است که جهت راه اندازی خط تولید و بسته بندی آب معدنی باید اخذ گردد ،

در نهایت از سازمان غذا و دارو باید مجوز و تاییدیه تهیه نمایید . جهت اخذ مجوزات و سایر ملزومات برای راه اندازی خط تولید آب معدنی می توانید با ما مشورت نمایید .

ماشین آلات خط تولید آب معدنی

خط تولید آب معدنی بسته به نوع آب  ، نیاز به یکسری سیستم تصفیه دارد . سپس آب معدنی وارد خط بسته بندی شده و در نهایت شیرینگ می شود .

اگر نوع خط ، آب آشامیدنی باشد ، باید در ابتدای خط ، یک سیستم تصفیه قوی قرار بگیرد و سپس بسته بندی شود . بسته بندی آب معدنی به چند روش انجام می شود ، بسته بندی ترمودنت یا لیوانی ؛ که این نوع بسته بندی به دلیل استفاده راحت و جذابیت در بسته بندی از محبوبیت زیادی برخوردار شده است .

نوع دیگر که متداول تر می باشد بسته بندی آب معدنی در بطری های نیم لیتری و یک و نیم لیتری می باشد ؛ این نوع بسته بندی ساده ترین و متداول ترین نوع بسته بندی آب معدنی و آشامیدنی می باشد که بطری می تواند در اشکال و طرح های مختلف تولید شود .

نوع دیگر ، بسته بندی آب در گالن های نوزده لیتری می باشد که بازار هدف این نوع بسته بندی اداره جات و شرکت ها می باشد . نوع جدید بسته بندی که در کشورهای غربی در حال ارائه به بازار می باشد ، بسته بندی گلوله ای آب می باشد که جدیدترین نوع بسته بندی می باشد و هنوز در کشور ما این نوع بسته بندی آب معدنی ایجاد نشده است .

و اما ماشین آلات خط بسته بندی آب معدنی شامل موارد زیر می شود :

۱-سیستم تصفیه و ازن زن :

سیستم تصفیه از مهمترین مراحل تولید و بسته بندی آب آشامیدنی می باشد . هر سیستم تصفیه که  RO  نام دارد مخفف Reverse osmos می باشد و شامل چند مرحله فیلتر می باشد که مواد محلول در آب و میکروب ها را از بین می برد .

سختی آب نیز از آیتم هایی می باشد که باید تقلیل یابد که توسط دستگاه تصفیه RO انجام می شود . همچینن در بعضی سیستم ها عناصر مفید به آب اضافه می گردد .

۲-دستگاه تری بلوک آب معدنی :

مهمترین بخش خط بسته بندی آب آشامیدنی دستگاه تری بلوک می باشد . دستگاه تری همانطور که از اسم آن مشخص است شامل سه قسمت می باشد . یک قسمت بخش بطری شور می باشد ، که بطری های آب معدنی با فشار آب شستشو داده می شود .

بخش بطری شور به صورت روتاری دارای چندین فک شستشو می باشد . در قسمت بعد و پس از شستشوی بطری به صورت اتوماتیک وارد بخش پرکن می شود . پرکن به صورت روتاری می باشد و بسته به ظرفیت تولید و بسته بندی آب معدنی دارای نازل های متفاوت می باشد .

کمترین تعداد نازل ها شامل ۱۸ نازل می باشد  ، البته در بعضی موارد ۱۶ نازل هم مورد استفاده قرار می گیرد . این تعداد نازل توان تولید سه تا چهار هزار بطری آب معدنی در ساعت دارا می باشد . استانداردهای  دیگر ۲۴ ، ۳۲ و ۶۴ نازل می باشد . بعد از بخش پرکن نوبت به دربند می رسد .

دربند نیز به صورت روتاری می باشد و به صورت کامل اتومات و کامپکت این مراحل انجام می گیرد . سپس بطری های آب معدنی وارد کانوایر استیل شده و به بخش لیبل زنی هدایت می شوند .

۳- دستگاه لیبل زن اتوماتیک بطری آب :

دستگاه لیبل زن بطری آب معدنی بسته به نوع لیبل به چند دسته تقسیم می شود . متداول ترین نوع لیبل زن ، لیبل زن دوار یا OPP  می باشد . این نوع دستگاه لیبل زن ، لیبل های دوار را دور بطری قرار داده و می چسباند .

نوع دیگر دستگاه لیبل زن ، لیبل زن پشت چسب دار می باشد . این نوع لیبل زن ها برای چسباندن لیبل های چسب دار به بطری ها استفاده می شود . لیبل زن های پشت پسب دار به دو نوع یک طرفه و دوطرفه تقسیم بندی می شود .

این نوع لیبل ها به صورت کامل بطری را در بر نمیگیرد و رو و یا پشت بطری چسبانده می شود .

نوع سوم لیبل زن حرارتی می باشد . این نوع لیبل زن نیاز به یک اپراتور دارد و لیبل به صورت آماده توسط کارگر روی بطری قرار گرفته و بعد تحت حرارت قرار گرفته و لیبل به بدنه بطری چسبیده می شود . این نوع لیبل زن به علت سرعت پایین در خطوط با ظرفیت بالا کارآیی ندارد .

۴- دستگاه جت پرینتر بطری آب  :

دستگاه جت پرینتر جهت کد گذاری و تاریخ زنی روی بطری آب معدنی استفاده می شود .

جوهری که در دستگاه قرار دارد با فشار بالا روی بطری پاشیده شده و تاریخ تولید و پروانه ساخت و سایر اطلاعات لازم را روی بطری درج می نماید .

۵- دستگاه ردیف کن و شیرینگ آب معدنی :

دستگاه ردیف کن کار تقسیم بندی و جداسازی و ردیف کردن چند بطری را جهت آماده شدن برای شیرینگ انجام میدهد . بطری ها در دسته های مورد نظر شش تایی یا نه تایی جدا شده و در یک ردیف قرار می گیرند و سپس وارد تونل شیرینگ می شوند .

پس قرار دادن روکش پلاستیکی توسط دستگاه شیرینگ ، بطری ها وارد تونل شیرینگ شده و عمل شیرینگ انجام می شود .

در مرحله نهایی پالت گذاری انجام شده و بطری های آب معدنی آماده جهت عرضه به بازار و یا قرار گرفتن در انبار می شوند .

مرحله انبار کردن محصول آب معدنی

باید یک انبار که مساحت آن بسته به ظرفیت تولیدتان دارد در کنار سالن تولید ایجاد شود . انبار باید دارای شرایط محیطی مناسب جهت نگهداری آب معدنی بسته بندی شده باشد  .

بازاریابی پس از تولید آب معدنی

در این مرحله شما کار سختی در پیش ندارید ، زیرا نیاز به آب آشامیدنی سالم در داخل کشور و کشورهای همجوار احساس می شود . با شرکت های پخش وارد مذاکره شده و کار فروش را انجام دهید .

برای ایجاد تنوع و فروش بیشتر در تولید آب معدنی می توان ابتکاراتی به کار برد ؛ مثلا در طراحی بطری ها ، اگر بخشی از بازار هدف شما باشگاههای بدنسازی است می توانید از شکل بسته بندی دمبل استفاده کنید و یا برای کودکان و بانوان استفاده از طرح ها و رنگ های مختلف در بطری باعث افزایش فروش شما در بازار خواهد شد .

استفاده کمی از طعم دهنده ها و انرژی زا ها در آب معدنی یا آشامیدنی نیز ابتکار دیگری است که می توانید به کار ببرید .

قیمت خط تولید آب معدنی

قیمت خط کامل تولید آب معدنی بستگی به ظرفیت تولید دارد . از یک ظرفیتی کمتر تولید آب معدنی مقرون به صرفه نمی باشد . برای اینکه تولید آب معدنی مقرون به صرفه باشد باید ظرفیت تولید حداقل چهار هزار بطری در ساعت باشد ، هر چند که این میزان هم ظرفیت ایده آل نمی باشد و بهتر این است که برای رسیدن به سوددهی متوسط به بالا از ظرفیت تولید ده هزار بطری در ساعت شروع کرد .

قیمت ظرفیت حداقلی آب معدنی  یعنی ظرفیت چهر هزار بطری در ساعت که شامل بطری شور ، پرکن ، دربند ، لیبل زن ، جت پرینتر و شیرینگ می شود از چند صد میلیون می باشد و ظرفیت های پنج هزار بطری در ساعت و ده هزار بطری در ساعت نیز کمتر از یک میلیارد تومن است . اما برای ظرفیت های بالاتر قیمت خط کامل آب معدنی میلیاردی می شود .

همچنین علاوه بر قیمت ماشین آلات آب معدنی ، برای راه اندازی کارخانه آب معدنی نیاز به هزینه های دیگر از جمله مجوزات ، سرمایه در گردش ، هزینه مکان و سوله ، هزینه بازاریابی و فروش و … می باشد . در کل برای راه اندازی یک واحد تولید آب معدنی به حداقل ۲/۵ میلیارد تومن سرمایه نیاز دارید .

جهت اطلاع از قیمت های دقیق تر و مشاوره تماس بگیرید .

جهت مشاوره و یا سفارش خط تولید آب معدنی و آب آشامیدنی تماس بگیرید

۰۹۱۱۲۴۴۱۳۷۰

۰۹۰۵۹۱۸۱۴۵۱

تولید آب معدنی ، بسته بندی آب معدنی ، بسته بندی آب آشامیدنی ، خط کامل تولید و بسته بندی آب آشامیدنی ، خط کامل تولید و بسته بندی آب معدنی ، خط آب معدنی ، اخذ مجوزات خط آب معدنی ، بسته بندی و تولید آب معدنی ،

بسته بندی آب آشامیدنی ، ماشین آلات خط تولید و بسته بندی آب معدنی ، ماشین آلات خط تولید آب آشامیدنی ، بسته بندی آب معدنی ، فروش تجهیزات و ماشین آلات آب معدنی ، فروش خط تولید آب معدنی ، فروش و ساخت ماشین آلات آب آشامیدنی و معدنی .

جهت مشاوره و یا سفارش خط تولید آب معدنی و آب آشامیدنی تماس بگیرید

۰۹۱۱۲۴۴۱۳۷۰

۰۹۰۵۹۱۸۱۴۵۱

 تعداد مشاهده: 11967 بار

Call Now Button